Advertising Messages in Georgian Print Media in the Pandemic Period
DOI:
https://doi.org/10.52340/zssu.2022.14.04Keywords:
advertisements, speech, linguistic characteristicsAbstract
The article examines linguistic features of advertising messages during the Covid-19 pandemic. Its main focus is on linguistic characteristics, strategies, and themes used in Georgian advertisements published in magazines. Analysis is based on various theoretical studies and the article uses a hybrid method to illustrate the linguistic means used by advertising developers and social themes chosen in this particular time and place.
References
Bakhtin Mikhail Mikhailovich, The Dialogic Imagination, University of Texas Press, The United States of America. 1981;
Cook Guy, The Discourse of Advertising, Routledge, London & New York. 2001;
Johnstone Barbara, Discourse Analysis, Blackwell Publishing, USA. UK. Australia. 2008;
Kotler Philip, Wong Veronica, Saunders John A. Armstrong Gary, Principles of Marketing. Pearson Education Limited, England, 2005;
Matheson Donald, Media Discourses:Analysing Media Texts. Open University Press, England. 2005;
ბომონდი, გაზაფხული,2022
მკურნალი, 2020, თებერვალი
მკურნალი, 2020, ივლისი
მკურნალი, 2020, ნოემბერი
მკურნალი, 2020, დეკემბერი
მკურნალი, 2021, აგვისტო
მკურნალი, 2021, ნოემბერი
სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2019,ივნისი
სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2020,აგვისტო
სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2021,აპრილი
სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2021,სექტემბერი
სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2022,თებერვალი
სარკე,ნოემბერი,2021
სარკე,დეკემბერი 2021