Advertising Messages in Georgian Print Media in the Pandemic Period

Authors

  • Asmat Shonia
  • Maka Sherozia

DOI:

https://doi.org/10.52340/zssu.2022.14.04

Keywords:

advertisements, speech, linguistic characteristics

Abstract

The article examines linguistic features of advertising messages during the Covid-19 pandemic. Its main focus is on linguistic characteristics, strategies, and themes used in Georgian advertisements published in magazines. Analysis is based on various theoretical studies and the article uses a hybrid method to illustrate the linguistic means used by advertising developers and social themes chosen in this particular time and place.

References

Bakhtin Mikhail Mikhailovich, The Dialogic Imagination, University of Texas Press, The United States of America. 1981;

Cook Guy, The Discourse of Advertising, Routledge, London & New York. 2001;

Johnstone Barbara, Discourse Analysis, Blackwell Publishing, USA. UK. Australia. 2008;

Kotler Philip, Wong Veronica, Saunders John A. Armstrong Gary, Principles of Marketing. Pearson Education Limited, England, 2005;

Matheson Donald, Media Discourses:Analysing Media Texts. Open University Press, England. 2005;

ბომონდი, გაზაფხული,2022

მკურნალი, 2020, თებერვალი

მკურნალი, 2020, ივლისი

მკურნალი, 2020, ნოემბერი

მკურნალი, 2020, დეკემბერი

მკურნალი, 2021, აგვისტო

მკურნალი, 2021, ნოემბერი

სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2019,ივნისი

სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2020,აგვისტო

სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2021,აპრილი

სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2021,სექტემბერი

სამეცნიერო-საინფორმაციო ჟურნალი,2022,თებერვალი

სარკე,ნოემბერი,2021

სარკე,დეკემბერი 2021

Downloads

Published

2023-12-14

How to Cite

Shonia, A., & Sherozia, M. (2023). Advertising Messages in Georgian Print Media in the Pandemic Period. KREBSI, (14), 41–48. https://doi.org/10.52340/zssu.2022.14.04

Issue

Section

HUMANITIES

Most read articles by the same author(s)