Main directions for increasing the competitiveness of small and medium businesses in Georgia

Authors

  • Lasha Narsia

DOI:

https://doi.org/10.52340/zssu.2021.23

Keywords:

Small business, medium business, competitiveness, investments, innovations, entrepreneurship

Abstract

Development of SMEs is the basis for economic and political stability of the country. Economic growth, population welfare, investment attractiveness and unemployment reduction are unimaginable without the existence of competitive small and medium businesses. Satisfied with post-soviet mental and modern market economics, radical visions often lead to economic policy in the face of radical decisions that the government and business often use as partners, and sometimes even as parties. Accordingly, their coexistence is interesting and urgent, which often leads to discredited sclerosis and forms radical directions. In order to avoid disadvantages, we need to improve the measures taken in the field of competitiveness of small and medium business in Georgia by using the experience of modern developed countries, to carry out additional active measures.

References

ევგენი ბარათაშვილი, ლარისა თაკალანძე. 2018. მენეჯმენტის საფუძვლები. თბილისი.

საქართველოს მცირე და საშუალო მეწარმეობის განვითარების სტრატეგია 2016-2020 წლებისთვის. 2017.

ევროკომისია 2010: დიალოგი „მცირე და საშუალო მეწარმეობის პოლიტიკაზე“ აღმოსავლეთ პარტნიორობის მრავალმხრივი ფორმატის ფარგლებში (Dialogue on «SME Policy» with regard to the multilateral framework of the Eastern Partnership

საქართველოს მეწარმეობის განვითარების სააგენტო, მისია და ხედვები http://enterprisegeorgia.gov.ge/ge/aboutus/Mission--Vission (7.29.2019).

Porter, M, The Competitive Advantage of Nations, THE FREE PRESS, A Division of McMillan, Inc., New York, 2006

Sibel Ahmedova, Factors for Increasing the Competitiveness of Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) In Bulgaria, Sibel Ahmedova / Procedia - Social and Behavioral Sciences 195 (2015) 1104 – 1112.

მცირე და საშუალო მეწარმეობის განვითარება და DCFTA საქართველოში

http://www.eu4business.eu/ka/programme/mcire-da-sashualo-mecarmeobis-ganvitareba-da-dcfta-sakartveloshi (7.29.2019).

საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახური

https://www.geostat.ge/ka/modules/categories/108/inovatsiuri-aktivoba?fbclid=IwAR0Qc7s2Fem6ZRRI5BU8wipddqxp5QCCajOqFLATm_pVUzd09UXfY6r2wpU (7.29.2019)

საქართველოს სტატისტიკის ეროვნული სამსახური

https://www.geostat.ge/ka/modules/categories/68/regionebis-mikhedvit (7.29.2019)

Downloads

Published

2021-08-25

How to Cite

Lasha Narsia. (2021). Main directions for increasing the competitiveness of small and medium businesses in Georgia. KREBSI, (11). https://doi.org/10.52340/zssu.2021.23

Issue

Section

BUSINESS ADMINISTRATION/MANAGEMENT

Most read articles by the same author(s)