Financial and Marketing Goals of Educational Institutions
DOI:
https://doi.org/10.52340/zssu.2024.16.09Keywords:
Educational institution, financial and marketing objectives, key and communication objectives, marketing strategiesAbstract
The article examines financial and marketing goals of educational institutions. It is argued that the mentioned entities of the educational institution have the most active and closest interaction with regional agricultural entities and state government bodies. And therefore they need to match their own goals, including financial, to the goals and capabilities of their partners in the region.
References
მაჩაბელი გ. ანდღულაძე ნ. ბრეგვაძე თ. აფხაზავა რ. ,,უმაღლესი განათლების გავლენა სამუშაო ძალის ფორმირებაზე“, განათლების პოლიტიკის დაგეგმვისა და მართვის საერთაშორისოინსტიტუტი, http://eprints.iliauni.edu.ge/usr/share/eprints3/data/1987/1/Return%20to%20tertiary%20education.pdf, (10.10.2014);
ნარმანია დ. ,,უმაღლესი განათლების სისტემა საქართველოში“,
http://ciesr.org/files/education_georgia_dr_davit_narmania.pdf, (09.10.2014)
უმაღლესი განათლების კვალიფიკაციების ჩარჩო– დუბლინის დესკრიპტორი,
კვალიფიკაციების სტრუქტურა უმაღლესი განათლების ევროპული სივრცისათვის, (2005),http://eqe.gov.ge/res/docs/umaglesiganatl_kvalif_charcho-Dublinisdeskriptorebi.pdf, (13.10.2014);
Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж,, Вонг В. Основы маркетинга. - М, СПб.: Издат. Дом "Вильяме", 2000. - 944 с.; Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании / Учебное пособие, М., Интерпракс, 1995
Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Пер. с англ. Под ред О.А. Третьяк, Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. СПб: Издательство «Питер», 1999. - 896 с: ил.; Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании / Учебное пособие, М., Интерпракс, 1995
Dombrovskis V. ,,Financing of higher education, why change anything”, http://www.dynamicuniversity.eu/jaunumi/financing-of-higher-education-why-change- anything/42/, (16.10.2014);
Estermann T. & Claeys-Kulik A-L. (2013). ,,Financially Sustainable Universities. Full Costing: Progress and Practice”, Brussels: European University Association;