Financial and Marketing Goals of Educational Institutions

Authors

  • Maya Soselia
  • Tamar Rostiashvili

DOI:

https://doi.org/10.52340/zssu.2024.16.09

Keywords:

Educational institution, financial and marketing objectives, key and communication objectives, marketing strategies

Abstract

The article examines financial and marketing goals of educational institutions. It is argued that the mentioned entities of the educational institution have the most active and closest interaction with regional agricultural entities and state government bodies. And therefore they need to match their own goals, including financial, to the goals and capabilities of their partners in the region.

References

მაჩაბელი გ. ანდღულაძე ნ. ბრეგვაძე თ. აფხაზავა რ. ,,უმაღლესი განათლების გავლენა სამუშაო ძალის ფორმირებაზე“, განათლების პოლიტიკის დაგეგმვისა და მართვის საერთაშორისოინსტიტუტი, http://eprints.iliauni.edu.ge/usr/share/eprints3/data/1987/1/Return%20to%20tertiary%20education.pdf, (10.10.2014);

ნარმანია დ. ,,უმაღლესი განათლების სისტემა საქართველოში“,

http://ciesr.org/files/education_georgia_dr_davit_narmania.pdf, (09.10.2014)

უმაღლესი განათლების კვალიფიკაციების ჩარჩო– დუბლინის დესკრიპტორი,

კვალიფიკაციების სტრუქტურა უმაღლესი განათლების ევროპული სივრცისათვის, (2005),http://eqe.gov.ge/res/docs/umaglesiganatl_kvalif_charcho-Dublinisdeskriptorebi.pdf, (13.10.2014);

Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж,, Вонг В. Основы маркетинга. - М, СПб.: Издат. Дом "Вильяме", 2000. - 944 с.; Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании / Учебное пособие, М., Интерпракс, 1995

Котлер Ф. Маркетинг менеджмент / Пер. с англ. Под ред О.А. Третьяк, Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. СПб: Издательство «Питер», 1999. - 896 с: ил.; Панкрухин А.П. Маркетинг образовательных услуг в высшем и дополнительном образовании / Учебное пособие, М., Интерпракс, 1995

Dombrovskis V. ,,Financing of higher education, why change anything”, http://www.dynamicuniversity.eu/jaunumi/financing-of-higher-education-why-change- anything/42/, (16.10.2014);

Estermann T. & Claeys-Kulik A-L. (2013). ,,Financially Sustainable Universities. Full Costing: Progress and Practice”, Brussels: European University Association;

Downloads

Published

2025-01-31

How to Cite

Soselia, M., & Rostiashvili, T. (2025). Financial and Marketing Goals of Educational Institutions. KREBSI, 16. https://doi.org/10.52340/zssu.2024.16.09

Issue

Section

EDUCATION