Composite teaching methods and activities at the primary stage

Authors

  • Asmat Shonia

DOI:

https://doi.org/10.52340/zssu.2021.16

Keywords:

Composites, strategy, one-concept words, multi- concept words, derived, multy root words, simple, interactive words

Abstract

The tasks of the composites are:  to get students aware in the construction of words; to distinguish simple, derived and complex words from each other; to understand the cases of writing composites with and without hyphen; to make complex words independently; The teacher should have its own strategy to make learning process more interesting, result oriented and cheerful. While selecting a strategy the teacher should define the lesson goal and the expected result.  

References

არაბული 2004: ავთანდილ არაბული, მეტყველების კულტურა, თბილისი, 2004.

ეროვნული სასწავლო გეგმა 2011- 2016.

მაღლაკელიძე 2013: ნათელა მაღლაკელიძე, ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა/დიდაქტიკა ( I – VI კლასები), თბილისი, 2013.

მაღლაკელიძე, მიქაძე 1996: ნათელა მაღლაკელიძე, მანანა მიქაძე, ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა, თბილისი, 1996.

მიქაძე, შანიძე 2018: მანანა მიქაძე, მალვინა შანიძე, ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა დაწყებით საფეხურზე, ქუთაისი, 2018.

მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი. მშობლიური ენა და ლიტერატურა (დაწყებითი საფეხური), თბილისი, 2008.

ინასარიძე, ნაჭყებია 2006: მაია ინასარიძე, მაია ნაჭყებია, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების თანამედროვე მეთოდები, თბილისი, 2006.

ფიფია 2018: რუსუდან ფიფია, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების თანამედროვე პარადიგმები, თბილისი, 2018.

რეხვიაშვილი 1999: მიხეილ რეხვიაშვილი, ქართული ენის საკითხთა სწავლების მეთოდიკა, თბილისი, 1999.

ჯინჯიხაძე 2014: ლევან ჯინჯიხაძე, ქართული ენისა და ლიტერატურის დაწყებითი კურსის სწავლების მეთოდიკა და ტექნოლოგია, თბილისი, 2014.

Downloads

Published

2021-08-25

How to Cite

Asmat Shonia. (2021). Composite teaching methods and activities at the primary stage. SHOTA MESKHIA STATE TEACHING UNIVERSITY VOLUME OF SCIENTIFIC WORKS, (11). https://doi.org/10.52340/zssu.2021.16

Issue

Section

EDUCATION