Composite teaching methods and activities at the primary stage
DOI:
https://doi.org/10.52340/zssu.2021.16Keywords:
Composites, strategy, one-concept words, multi- concept words, derived, multy root words, simple, interactive wordsAbstract
The tasks of the composites are: to get students aware in the construction of words; to distinguish simple, derived and complex words from each other; to understand the cases of writing composites with and without hyphen; to make complex words independently; The teacher should have its own strategy to make learning process more interesting, result oriented and cheerful. While selecting a strategy the teacher should define the lesson goal and the expected result.
References
არაბული 2004: ავთანდილ არაბული, მეტყველების კულტურა, თბილისი, 2004.
ეროვნული სასწავლო გეგმა 2011- 2016.
მაღლაკელიძე 2013: ნათელა მაღლაკელიძე, ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა/დიდაქტიკა ( I – VI კლასები), თბილისი, 2013.
მაღლაკელიძე, მიქაძე 1996: ნათელა მაღლაკელიძე, მანანა მიქაძე, ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა, თბილისი, 1996.
მიქაძე, შანიძე 2018: მანანა მიქაძე, მალვინა შანიძე, ქართული ენის სწავლების მეთოდიკა დაწყებით საფეხურზე, ქუთაისი, 2018.
მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტი. მშობლიური ენა და ლიტერატურა (დაწყებითი საფეხური), თბილისი, 2008.
ინასარიძე, ნაჭყებია 2006: მაია ინასარიძე, მაია ნაჭყებია, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების თანამედროვე მეთოდები, თბილისი, 2006.
ფიფია 2018: რუსუდან ფიფია, ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების თანამედროვე პარადიგმები, თბილისი, 2018.
რეხვიაშვილი 1999: მიხეილ რეხვიაშვილი, ქართული ენის საკითხთა სწავლების მეთოდიკა, თბილისი, 1999.
ჯინჯიხაძე 2014: ლევან ჯინჯიხაძე, ქართული ენისა და ლიტერატურის დაწყებითი კურსის სწავლების მეთოდიკა და ტექნოლოგია, თბილისი, 2014.