The function of book is the motivation of the learning-teaching process

Authors

  • Nestan Pipia
  • Asmat Shonia

DOI:

https://doi.org/10.52340/zssu.2021.15

Keywords:

painting, figures, method, first grader

Abstract

The authors’ thoughts of the above mentioned book are discussed in this article through methodical and psychological point of view. We are talking about one section of the first graders’ “Native Language”, which is published instead of the “Mother Language(Dedaena). This is a prealphabetical   period – illustrated with the pictures of plasticine figures. We think that this approach satisfies neither the requirements of national curriculum nor the function of the book – being the reliable tool in the process of learning and teaching. We are discussing the method of Iakob  Gogebashvili and its versatility. Confirming the relative analysis, we conclude: the “Native Language” written by these authors does not meet its function (First part researched by us).

References

დედაენა (იაკობ გოგებაშვილის მიხედვით). 2011-2014. ნინო გორდელაძისა და გვანცა ჩხენკელის მიხედვით . თბილისი.

მშობლიური ენა. 2018. ნესტან კუპრავა, დოდო ნაზირაშვილი, მზია ფოფხაძე, მაია ხაზური თბილისი.

Dalma. News

ინასარიძე მაია. ნაჭყებია მაია. 2006. ქართული ენისა და ლიტერატურის სწავლების თანამედროვე მეთოდები. თბილისი.

იაკობ გოგებაშვილი. 1989. თხზულებათა ტომი I. თბილისი.

Downloads

Published

2021-08-25

How to Cite

Nestan Pipia, & Asmat Shonia. (2021). The function of book is the motivation of the learning-teaching process. SHOTA MESKHIA STATE TEACHING UNIVERSITY VOLUME OF SCIENTIFIC WORKS, (11). https://doi.org/10.52340/zssu.2021.15

Issue

Section

EDUCATION